El Centre Municipal de les Arts obri el primer termini d’assignació de vacants del curs 2026-2027

El Centre Municipal de les Arts obri de l’1 al 8 d’octubre el primer període d’assignació de places vacants i matriculació per al curs 2026-2027. Amb això, les persones interessades a incorporar-se a les diferents activitats formatives que encara disposen de places lliures podran fer-ho, encara que el curs acadèmic ja haja començat. D’aquesta manera, el centre ha establit un calendari de set períodes al llarg del curs per a l’assignació de vacants i la formalització de noves matrícules. El primer termini romandrà obert fins al 8 d’octubre, mentre que els següents seran del 2 al 6 de novembre, de l’1 al 4 de desembre, de l’11 al 15 de gener, del 8 al 12 de febrer, del 8 al 12 de març i del 14 al 17 d’abril.

Durant aquests períodes, les persones interessades podran consultar les activitats amb places disponibles i realitzar els tràmits necessaris per a formalitzar la seua incorporació. Per a això, hauran d’acudir a la Secretaria del centre, on podran completar el procés de matriculació, ja que l’adjudicació de places solament es farà de manera presencial L’horari d’atenció de la Secretaria és de dilluns a dijous, de 15.00 a 19.30 hores, i els divendres, de 09.00 a 13.30 hores. Per a formalitzar la matrícula serà imprescindible presentar el DNI i un certificat de titularitat bancària.

El regidor de Cultura, Alejandro Clausell, ha destacat que aquest sistema permet “facilitar l’accés de la ciutadania a la formació artística durant tot el curs i oferir noves oportunitats a aquelles persones que, per diferents motius, no van poder formalitzar la seua matrícula en el període ordinari”. En aquest sentit, ha assenyalat que el Centre Municipal dels Arts “compta amb una oferta molt àmplia i volem que les places que queden disponibles puguen ser aprofitades pels qui tinguen interés a iniciar-se o continuar la seua formació en alguna de les disciplines que s’imparteixen en el centre”. La directora del Centre Municipal de les Arts, Ana Llopis, ha posat en valor la diversitat de la programació d’aquest curs i ha explicat que “hem volgut mantindre una oferta àmplia i diversa, al mateix temps que incorporem noves propostes que responguen als interessos de diferents perfils d’alumnat”.

Noves activitats

El nou curs manté l’àmplia oferta habitual del Centre Municipal de les Arts en les àrees de Música, Dansa, Arts Plàstiques i Teatre, al mateix temps que incorpora noves propostes dirigides a diferents franges d’edat. Entre les novetats destaca “Música és vida”, una activitat dirigida al col·lectiu Sènior en la qual es treballaran continguts relacionats amb la música, el cant i el moviment. La proposta compta amb una quota mensual de 7,11 euros.

Per part seua, l’àrea d’Arts Plàstiques amplia la seua programació amb dues noves activitats. “Dibuix Digital”, dirigida a l’alumnat Juvenil i Adult, permetrà acostar-se a les possibilitats creatives de les eines digitals i tindrà una quota mensual de 10,74 euros. Així mateix, “Teoria i pràctica del dibuix”, dirigida a l’alumnat Adult, oferirà formació específica en aquesta disciplina, amb una quota mensual de 10,74 euros.

Tota la informació sobre l’oferta formativa del curs 2026-2027 pot consultar-se en la pàgina web del Centre Municipal de les Arts, dins de l’apartat “Curs 26-27”, on les persones interessades trobaran el llistat d’activitats, així com la informació corresponent a horaris i preus.

Amb aquesta programació, el Centre Municipal de les Arts continua ampliant i diversificant la seua oferta formativa, posant a la disposició de la ciutadania proposades artístiques i culturals per a diferents edats i nivells d’aprenentatge, i facilitant noves oportunitats d’incorporació al llarg de tot el curs acadèmic.