El Centre Municipal de les Arts de Burriana registra 1.122 matrícules en el període ordinari per al pròxim curs

El Centre Municipal de les Arts de Burriana ha tancat el període ordinari de matrícula per al curs 2026 2027 amb un total de 1.122 matrícules, una xifra que confirma la consolidació del projecte educatiu i artístic del centre. Així doncs, i tenint en compte l’habitual repunt del període extraordinari de setembre, està previst que el curs arranque amb més de 1.200 matrícules.

Per àrees formatives, El Jardí Artístic, el programa de sensibilització artística dirigit a la primera infància, suma 174 matrícules. El Conservatori Elemental de Música Abel Mus registra 89 alumnes, mentre que l’Escola de Música Pasqual Rubert aconsegueix les 253 matrícules. L’Escola de Dansa i l’Escola d’Arts Plàstiques compten amb 328 i 258 matrícules, respectivament, mentre que l’Escola de Teatre tanca el període ordinari amb 20 matrícules.

El regidor de Cultura, Alejandro Clausell, ha destacat que estes xifres “reflecteixen la confiança que la ciutadania diposita en el Centre Municipal de les Arts i en un model educatiu que aposta per una formació artística de qualitat, accessible i adaptada a totes les edats’;. Així mateix, el edil ha assenyalat que l’objectiu “és continuar acostant la cultura i els ensenyaments artístics a la població, oferint una
programació diversa i uns estudis que responen a les inquietuds del nostrealumnat;. Per part seua, la directora del Centre Municipal de les Arts, Ana Llopis, haexplicat que l’elevat nombre de matrícules i les llistes d’espera existents en diferents disciplines demostren l’interés que desperta l’oferta formativa del centre. En este sentit, ha afegit que, com ve sent habitual, setembre tornarà a ser un mes important per a completar els grups amb l’assignació de les places vacants, per la qual cosa animem les persones interessades a consultar les llistes d’espera i participar en el  procés.

Llistes d’espera i nou termini de matrícula al setembre

Així mateix, el Centre Municipal de les Arts ha publicat llistes d’espera en les àrees de Música, Dansa i Arts Plàstiques. Estes llistes poden consultar-se en el tauler d’anuncis del centre i en la mateixa web: https://www.cmeviciana.es/es/inscripcion-curso/ . En Música,les especialitats amb major demanda han sigut, per orde alfabètic, cant, clarinet, contrabaix/baix elèctric, dolçaina, flauta travessera, guitarra, percussió, piano, saxòfon, trombó i violí. En Dansa existeixen llistes d’espera per a Pre Dansa (6 i 7 anys) i
Reeducació Postural C, mentre que en Arts Plàstiques s’han completat grups d’Arts Plàstiques Infantil (8 i 9 anys), Art Juvenil, Ceràmica D i E, Dibuix i Pintura Sènior A i Torn Ceràmic.

Cal esmenar que s’obrirà un nou termini de matrícula del 1 a l’11 de setembre per a adjudicar les places que han quedat vacants després del període ordinari. ‘assignació d’estes places serà exclusivament presencial. Les persones interessades hauran d’acudir  al centre en horari de dilluns a divendres, de 9.00 a 13.00 hores. Per a formalitzar la  matrícula serà imprescindible aportar un Certificat de Titularitat Bancària.

A més de la ampla oferta habitual de Música, Dansa, Arts Plàstiques i Teatre, el curs 2026-2027 compta amb noves propostes formatives destinades a diferents franges d’edat. Entre les novetats destaca “Música és vida, dirigida al col·lectiu Sènior i en la qual es
meclarà música, cant i moviment, amb una quota mensual de 7,11 euros. En l’àrea de
Dansa, per a la franja Sènior, també s’obri un nou grup de “Reeducació Postural» i un nou
grup de “A ballar!”, totes dues activitats amb una taxa mensual d’11,88 euros cadascuna.
Així mateix, l’àrea d’Arts Plàstiques amplia la seua programació amb “Dibuix Digital”,
destinada a alumnat Juvenil i Adult i amb una quota mensual de 10,74 euros; i “Teoria i
pràctica del dibuix”, dirigida a l’alumnat Adult i amb el mateix cost mensual.