Projecte Pedagògic Anual

Projecte Pedagògic Anual

Introducció

Es tracta d’una activitat educativa que es converteix en un esdeveniment cultural a la nostra ciutat. Es desenvolupa un tema durant tot el curs i amb pràcticament tot l’alumnat que permet treballar a fons aspectes que formen part del currículum dels estudis artístics i que en ocasions són difícils de tractar a les classes.

Així doncs, a les classes de grup, tant teòriques com instrumentals, de dansa i arts plàstiques, es treballen tots els elements possibles per a la creació d’un espectacle que reuneix dalt de l’escenari gran part de l’alumnat del centre des del jardí artístic fins a l’escola de gent gran.

Objectius

  • Treballar en l’aula tots aquells aspectes que tinguen relació amb el projecte.
  • Estimular i desenvolupar la capacitat creativa de l’alumnat.
  • Afavorir i valorar el treball en equip.
  • Desenvolupar la capacitat d’improvisació damunt l’escenari.
  • Aprendre la importància de l’expressió com a base de la comunicació.

Projectes

Mozart, el petit gran geni (2006)

CME BORRIANACME BORRIANA

L’any 1756 naixia a Salzburg (Àustria) W. A. Mozart, un dels compositors més importants de tots els temps. El nostre centre es va voler unir a les celebracions del 250é aniversari amb diferents activitats.

El 27 de gener, dia en què es produïa l’esdeveniment, es va preparar un acte consistent a mostrar exposats al propi centre i de manera pública tota una sèrie de propostes preparades per l’alumnat amb la finalitat de tenir el cartell anunciador de l’esdeveniment a més d’actuacions de música i dansa per part del professorat i l’alumnat.

Aquest mateix motiu, ens referim a l’aniversari del fantàstic compositor austríac, ha estat també el fil conductor d’un projecte de gran abast. Així doncs, durant tot el curs, s’han anat treballant tots els elements possibles per a la creació d’un espectacle anomenat Mozart, el petit gran geni que va tindre lloc al Teatre Payà de Burriana en dos diferents sessions els dies 16 i 17 de juny.

Diàleg intercultural (2008)

CME BORRIANA CME BORRIANA

L’any 2008 ha estat l’Any Europeu del Diàleg Intercultural i el CME s’ha afegit aquest any com a tema transversal en totes les activitats extraordinàries que es desenvolupen al centre. L’objectiu general ha estat treballar en les aules tots aquells aspectes que tingueren relació amb el diàleg intercultural i dur-ho a terme en una posada en escena.

En els temps en què vivim, amb un alt grau de globalització a escala mundial, amb continus canvis en els àmbits polític, social i econòmic que provoquen una massiva quantitat de moviments migratoris entre els diferents països que conformen el món i tenint en compte la progressiva aparició de comportaments xenòfobs i racistes en el nostre país, resulta inevitable abordar el tema del diàleg intercultural. A causa d’aquest continu trànsit de persones, tant xiquets com majors, hem de prendre consciència de la necessitat d´interacció entre cultures, d’una forma simètrica,afavorint en tot moment la integració i convivència de les diferents parts, establint-se una relació basada en el respecte a la diversitat i l’enriquiment mutu.

D’aquesta manera hem cregut positiu intentar transmetre aquests valors de respecte, integració i convivència a l’alumnat del nostre centre per mitjà de la participació, de la major quantitat possible d´aquests, en un projecte anual d’actuació escènica. Veient d’aquesta manera com l’aportació dels diferents grups de treball contribuïx a la creació d’una representació artística d’una envergadura notable.

El desenvolupament de l’acció escènica es va dividir en una introducció i en tres blocs independents (aeroport, mediterrani i continents) però relacionats amb la interculturalitat. La idea principal era la mescla multicultural existent en tots i cada un dels continents.